Minns ni nått hur ofta era bebisar åt när ...

Kommentarer
Annalena - mamma till Jack

Kanske är lite annorlunda för Jack då han enbart har fått flaskan... Men han åt ca 5-6 ggr när han var 5 veckor. Nätterna var det ca 4-5 timmar i mellan och dagarna ca 3,5-4 om jag minns rätt :)

Ingo gillat nog att äta och vara nära mamma, inga fel på det :) hihi

2011-08-21 » 06:54:34 BLOGG: http://lillisandal.blogg.se/
Åsa

vad jag kan minnas så åt wilma jämt o jag hade gott om mjölk,man ska förlja deras rytm o lita på sig själv!Jag hade en svägerska som bestämt sig för att ha flaska var 4 timme oavsett om ungen va hungrig eller inte,sånt tror inte jag på. Lycka till!

2011-08-21 » 07:55:40
Johanna

Först måste du se till att ta hand om dig själv! Äta och dricka mycket! När man hel ammar ska man ha en flaska med vatten brevid sig som man dricker ur. Även om du inte känner dig törstig! ( det är vad dom säger åt en på avd33 med ammning) sen producerar du så mycket mjölk som Ingo behöver. Mina killar har varit såna nära nära killar vill mysa mycket och länge. Kanske inte äta varje gång men krävt mycket närhet. Tror du ska lyssna på Ingo.. Och mjölken reglerar sig efter några dar om han inte äter. Sen fick jag ett tips! På kvällarna så är bröstmjölken mycket mer tunnare än på morgonen. Om man ger bebisen ersättning innan dom ska sova så håller dom sig mätta längre för det är tyngre i magen. Samma som när dom äter mat att man ger dom välling/gröt innan läggdax så sover dom hela natten. kanske nåt att prova? Hoppas det går bra! Och en mamma som mår bra är jätte viktigt! Glöm inte bort dig själv! Kram!

2011-08-21 » 08:49:26
Linnea

Varg åt var 4e timme, men han fick ju ersättning.. Prova ge ersättning en gång så får du se om han håller sig längre, gör han inte det så äre bara fortsätta med din amning som du gör nu.. Blir han mättare så kanske du kan använda båda?

2011-08-21 » 08:54:05 BLOGG: http://emmalinneastorm.blogg.se/

DITT NAMN:
Kom-ihåg-mej? :)
DIN E-MAIL (visas bara för mej):

DIN BLOGG:

DIN KOMMENTAR:


Trackback
RSS 2.0