Det där med svenska kyrkan

Kommentarer
Marie

Jo..det är ju kristendomen som har haft det stora inflytandet i vår del av världen..fast jag är ju ateist..varför blanda in gud i skolan överhuvud taget? ;)

2010-10-17 » 10:40:15 BLOGG: http://magnifikamarie.blogg.se/
Katta

absolut!! Det är viktigt att lära om den svenska tron. Den har hjälpt många när dom haft det svårt. Sen kan man ju alltid välja att tro eller inte.

2010-10-17 » 17:58:57
Lina

Jag tycker religion är jätteintressant men jag tycker i så fall de ska baka in religionsundervisning med Historia(som Religionshistoria)

I och med religionsfriheten så tycker jag att barn ska få välja själva vad de ska tro på och inte tro på-och inte få det påtryckt-så varför inte vänta tills högstadiet eller nåt med Religionshistorian?



2010-10-17 » 19:54:57 BLOGG: http://piratdrottningen.blogg.se/
Sir Byermoen

Religion är roten till allt ont!

Religion har dödat mer människor än cancer!

Och det tycker jag Svenska skolan ska lära våra barn.



Att Sverige är ett kristyet land är ju bara Bull Shit!

80% av svenska befolkningen driter stort i Adam & Eva, Jesus å hans moster Heliga Birgitta.



Jag brukar gämföra kristendomen med KKK.

På den tiden jag gick i skolan så fick jag aldrig reda på hur kristendomen kom in i landet och spred sej som pesten.

Sanningen är ju den att Kristendommen var påtvingad. Tro på gud annars så våldtar vi era fruar å döttrar å bränner ner hela er by.



Bort med censuren i Svenska skolor!



Jag säger bara en sak.

Härre Gud!

2010-10-18 » 02:10:39 BLOGG: http://byermoen.blogg.se/

DITT NAMN:
Kom-ihåg-mej? :)
DIN E-MAIL (visas bara för mej):

DIN BLOGG:

DIN KOMMENTAR:


Trackback
RSS 2.0